donderdag 6 maart 2014

Poëzieweek

Voor de poëzieweek moesten de leerlingen elk een gedicht voorbereiden. Maar daarnaast kregen ze ook een paar gedichten in de klas voorgeschoteld die ze expressief naar voor moesten brengen.
Zo brachten ze het gedicht 'mijn computer' naar voor op een wel heel leuke manier.

Mijn computer

Ik omhels ‘r en begroet ‘r,
mijn lieftallige computer.
Ik heb ‘r sinds vanmorgen kwart voor elf.
Het is uit met mijn geploeter,
want mijn prachtige computer
doet de meeste dingen helemaal vanzelf.
Ze kan zoeken, ze kan spellen,
ze kan heel snel woorden tellen.
Ze kan bijna alles! Zonder overdrijven!
Ze kan zinnen corrigeren,
ze kan blokken kopiëren,
dus dat boek heb ik wel af, zo tegen vijven.
(Als ze nou maar weet waarover ze moet
schrijven.)
Shel Silverstein












Geen opmerkingen:

Een reactie posten