vrijdag 31 januari 2014

Dag van de directeur

Vandaag is het dag van de directeur en dat konden we niet onopgemerkt voorbij laten gaan.
We bestudeerden het gedicht 'de blauwbilgorgel' en gingen er met 4 verschillende groepjes mee aan de slag. Ieder groep moest een andere alinea van het gedicht naar voor brengen. Na heel wat zwoegen was het tijd voor een generale repetitie. Alsof het gedicht alleen al niet moeilijk genoeg was, moesten alle leerlingen door elkaar gaan staan zodat iedere strofe doorheen de hele zaal kon worden gehoord. Na heel wat zwoegen was het dan eindelijk zo ver. Mevrouw Adelheid kwam in de turnzaal en we droegen ons gedicht voor. Daarna was het aan de beurt van de kleuters om samen met ons te dansen op het nummer: 'Steek je vinger in de lucht.'. Het eerste en het 2e leerjaar sloten deze viering af met een dansje op het Kronkeldiedoe-lied.
Nogmaals gefeliciteerd mevrouw Adelheid met uw dag van de directeur!
Hieronder de sfeerfoto's en het gedicht zelf.

 

 










De blauwbilgorgel

Ik ben de blauwbilgorgel,
Mijn vader was een porgel,
Mijn moeder was een porulan,
Daar komen vreemde kind'ren van.
Raban! Raban! Raban!

Ik ben een blauwbilgorgel
Ik lust alleen maar korgel,
Behalve als de nachtuil krijst,
Dan eet ik riep en rimmelrijst.
Rabijst! Rabijst! Rabijst!

Ik ben een blauwbilgorgel,
Als ik niet wok of worgel,
Dan lig ik languit in de zon
En knoester met mijn knezidon.
Rabon! Rabon! Rabon!

Ik ben een blauwbilgorgel
Eens sterf ik aan de schorgel,
En schrompel als een kriks ineen
En word een blauwe kiezelsteen.
Ga heen! Ga heen! Ga heen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten