Als echte speurders gingen we aan het werk om te ontdekken of het een 'crime passionnel' was of eerder een brutale moord uit overlevingsdrang of ... De leerlingen werden in groepjes onderverdeeld. De ene groep probeerde een profiel te maken van de dader en het slachtoffer. Twee andere teams deden aan veldonderzoek om sporen te zoeken die ons iets meer konden vertellen over deze moord. Plaats delict werd grondig onderzocht, alle mogelijke sporen moesten ons leiden naar de oplossing: het slachtoffer, de dader en het motief.
Team 1: Veldonderzoek: sporen in kaart brengen. |
Team 1: Veldonderzoek: mogelijk spoor |
Team 2: een profiel maken van de mogelijke daders en slachtoffers |
Team 3: Veldonderzoek: controle waterkwaliteit |
Team 3: Veldonderzoek: controle temperatuur v/h water |
Schaatsenrijders (schrijven op het water...)
Waterschorpioen: de moordenaar in beeld gebracht!
Zoetwaterpissebed: R.I.P. ! ( = het slachtoffer)
Onze dank aan 'Tolhuis' van de provincie West-Vlaanderen en aan de twee gidsen voor een zeer leuke en educatieve natuuractiviteit!